نقاط عطف توسعه مرتبط با مصرف غذا

مهارت های تغذیه

هنگامی که نوزادان بالغ می شوند، مهارت های لازم برای پیشرفت از خوردن غذاهای کمکی صاف شده از قاشق تا تغذیه خود را با غذاهای انگشتی به دست می آورند و در نهایت شروع به تغذیه با قاشق می کنند. رشد مهارت ها از یک الگوی متوالی پیروی می کند که در اکثر نوزادان مشابه است.

اول، پاسخ‌های انعکاسی اصلی مورد نیاز در اوایل دوران نوزادی کاهش می‌یابد و نوزاد الگوهای دهان و مهارت‌های تغذیه‌ای لازم برای مصرف بیشتر از شیر خشک یا شیر مادر را به دست می‌آورد.

دوم، اکثر نوزادان کنترل خوبی بر سر دارند و می توانند بین 4 تا 6 ماهگی با حمایت بنشینند. توانایی نوزاد برای کنترل گردن و سر و همچنین تعادل تنه برای نشستن نوزاد بدون حمایت لازم است.

سوم، دو مهارت مهم رشدی که در طی فرآیند خودتغذیه به دست می‌آیند عبارتند از: گرفتن کف دست – توانایی فشار دادن چیزی به کف دست با استفاده از انگشتان – و گرفتن انبر – توانایی نگه داشتن چیزی بین انگشت شست و سبابه – که هر دو بین انگشت شست خود ایجاد می‌شوند. 6 و 8 ماهه. هنگامی که این مهارت ها رشد کردند، نوزادان می توانند شروع به تغذیه با دستان خود کنند و غذاهای انگشتی را امتحان کنند.

رشد مهارت های دست و بدن عامل مهمی در تعیین زمان معرفی غذاهای کمکی و همچنین در تعیین توانایی نوزاد برای خوردن غذاهای با بافت های مختلف با افزایش سن است. هنگامی که این مهارت ها همراه با توسعه الگوی دهان، مانند توانایی انتقال غذا از جلو به پشت زبان برای بلع، ایجاد می شود، معرفی غذاهای کمکی با قاشق مناسب است. مهارت های مورد نیاز برای پذیرش و قورت دادن ایمن غذاهای کمکی پوره شده با قاشق، معمولاً در طول دوره 4 تا 6 ماهگی ظاهر می شود. از 9 ماهگی، بیشتر نوزادان می توانند خودشان را تغذیه کنند، با هر دو دست از فنجان بنوشند و غذاهای خانوادگی را با برخی سازگاری ها بخورند (به قطعات لقمه بریده شده و با قاشق یا به عنوان غذای انگشتی خورده می شوند). با این حال، هر نوزادی منحصر به فرد است. برای نوزادان طبیعی است که مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای پیشرفت تغذیه را با سرعت خود توسعه دهند.